Jezično izražavanje, 2. dio: Slikokazi (PowerPoint prezentacije)

I tako, prošao je prvi tjedan, predali su se planovi za rujan, upisali podatci u dnevnike i imenike, krenulo u potragu za OIB-ovima (koja će vjerojatno trajati do kraja školske godine, ako ne i duže), mozgalo se o nepostojećoj rubrici za dežurne učenike i rubrikama za telefonske brojeve oba roditelja…

Ponovili smo pokoje pravilo iz Kućnog reda škole, najavili izlete, ekskurzije, terensku nastavu, grupe, DOD-ove, DOP-ove, izbornu nastavu… A ja se uselila u novu učionicu Smiješak – jezični kabinet, opremljenu računalima i klima uređajem. I još k tome svježe oličenu u boju tamnozelene trave. Sve u svemu, vrlo dobar početak.

Naravno, kako je i red, prvi tjedan smo računala uključili samo za igranje igrica pod odmorom između dva sata (da nam kolegice iz informatike ne kažu da ništa nismo radili!), a ni kolegica iz engleskog nije započela nastavu u digitalnom obliku, kao ni kolegica iz hrvatskog u paralelnom razredu (go, Marina, go!). To ćemo ovaj tjedan.

Kako nam računala još nisu umrežena, ali imamo bežični internet na jednom računalu, mogućnosti korištenja digitalnih obrazovnih sadržaja su nam ograničena. Za početak možemo prirediti zadatke za rješavanje na računalu umjesto u vježbenici ili kao kratku provjeru, pisati sastavke u Wordu (što i nije neki napredak u odnosu na tradicionalna nastavna sredstva), izrađivati PowerPoint prezentacije i HotPotatoes kvizove.

S PowerPoint prezentacijama (slikokazima) se učenici upoznaju u sklopu izbornu nastave informatike u 6. razredu te ih izrađuju do kraja obrazovanja. U duhu međupredmetne korelacije često nas ili oni ili učitelji iz informatike pitaju imamo li kakve sadržaje za slikokaze. Ili nam učenici sami donesu svoje uratke koje su izradili u slobodno vrijeme i o temi koja ih je zanimala. Pa ih mi pročitamo, pridodamo koji komentar, pohvalu za trud…

E, ove školske godine ćemo osmi razred započeti obrnuto: od početka, tj. polovice mjeseca rujna, započet ćemo izrađivati slikokaze unutar nastave hrvatskoga jezika kako bismo uvježbali javnu prezentaciju – izlaganje pred publikom. Motivaciju za izradu ne moram ni spomenuti: u mojoj školi svi učenici polaze nastavu informatike, svi znaju izraditi prezentaciju pri čemu će do izražaja doći i njihova kreativnost u dizajnu (što nikako nije zanemariva stavka u pripremi javnog izlaganja) i pronalaženju i korištenju potrebnih materijala za uradak.

Kao pripomoć za pripremu prezentacije učenici mogu proučiti PUP – Priručnik za učenje i poučavanje – dio za učenike, koji se nalazi na mrežnoj adresi http://pup.skole.hr . U izborniku na početnoj stranici potrebno je odabrati Prezentacije čime će se otvoriti Predlošci i Vodiči. Vodič Osnove prezentacije sadrži tri teksta : Izrada prezentacije, Pripremanje za prezentaciju i Prezentaciju, od kojih su nam zanimljiva druga dva. Isto se tako, ali na engleskom jeziku, na adresi www.slideshare.net mogu pronaći prezentacije o prezentacijama, tj. praktične upute za izradu dobrih prezentacija i njihovo izlaganje pred publikom. Za pregledavanje prezentacija objavljenih na Slideshare stranicama na računalu morate imati instaliran Adobe Flash Player 9 (može se preuzeti na spomenutim stranicama).

Kako se izrađuju PowerPoint prezentacije, možete pogledati i na CARNet-ovim stranicama http://wwww.carnet.hr/referalni/obrazovni/iom/faq ili sami pronaći neki od mnoštva primjera na internetu.

O Stvaranju kvalitetne prezentacije pomoću PUP-a pisali smo i u 5. broju Pogleda kroz prozor (članak je dostupan na http://pogled-pil.spaces.live.com/blog/cns!1CC93B44B2796177!888.entry).

Naravno da se može i bez „proučavanja dodatne literature“, vodeći obzira o samo nekoliko stvari: da slikokaz ne sadrži previše slajdova (neki autori za kratka izlaganja preporučuju samo 6), da nema previše teksta na svakome slajdu, da veličina slova bude najmanje 32 i da učenici prezentaciju koriste samo za naglašavanje najvažnijih elemenata svog izlaganja, a da ostalo pričaju.

Ne zaboravimo: cilj je dobro prezentirati sadržaj pomoću PowerPoint prezentacije, a ne sve napisati na slajdove i čitati s njih. Cilj je prevladati tremu pred javnim nastupom, jasno i razgovijetno izložiti svoje misli, zadovoljiti strukturu javnog govora (Uvod – Razrada – Zaključak), ostvariti kontakt s publikom i zainteresirati ju za sadržaje o kojima se priča. Koliko će nam vremena biti potrebno za to?

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s