Igra – smisao života svakog djeteta

Što vam je u životu važnije: čista kuća ili igra s djetetom? Pretpostavljam da neki od vas u moju kuću clip_image002prošli tjedan ne bi ni kročili Smiješak! Jest da je odsutnost maminog angažmana (čitaj: virozom skršena mama) doprinijela sveopćem rasulu, ali i u boljim danima nemam ogledni primjerak kuće. Bojice, papirići, slikovnice, vježbenice, DVD filmovi, barbike, cipele za barbike, bebe, pokrivači, odjeća za lutke, karte, lego kocke… Svim je roditeljima poznata faza u kojoj se u kući održava prividni red i imate osjećaj da vam se život svodi na pospremanje igračaka. Ili prijetnje da će usisivač pojesti sve što mu se nađe na putu u kratkotrajno uspješnoj motivaciji za spremanje. Da, da, postoje i igre pospremanja, ali tu fazu tek usvajamo Štreberski smješko.

Dakle, moja djeca k’o i sva druga uživaju u igri. Igraju se same, s nama, s prijateljima, bakama i djedovima, sa svima tko se s njima želi igrati. S igrom se bude i idu na spavanje. Igra, njihov smisao života, polaskom u školu naglo prestaje biti središte svijeta jer to postaje ŠKOLA. „Kad kreneš u školu, gotovo je s igrom“ – koliko ste puta čuli tu prekrasnu rečenicu? Mora li, zaista, biti tako?

Evo što o igri možete pročitati na Portalu za škole:

„Različite igre štite djetetov emocionalni razvoj, a nedostatak slobodnog vremena i užurban način života izvor je stresa, tjeskobe, a kod mnoge djece može dovesti i do depresije.
Kroz igru djeca otkrivaju svoje mogućnosti, razvijaju sposobnosti i vještine, stječu iskustva, uče i stvaraju. Igra potiče maštu i kreativnost. Djeca uživaju u igri što ih motivira za sudjelovanje, a pozitivno raspoloženje tako se prenosi i na učenje. Igra je učenicima najzabavniji oblik učenja. Znanje stečeno kroz igru je trajnije od znanja stečenog na neki drugi način.

Pedagozi su uočili moguće prednosti igre kao oblika učenja:

· vrlo je lako postići najveću moguću koncentraciju pažnje;

· emocionalni stav djece prema igri je pozitivniji nego prema "ozbiljnom" učenju;

· aktivnost djece u igri veća je nego u drugom obliku učenja;

· u igri se djeca manje umaraju nego pri ozbiljnom radu;

· igra povećava motivaciju, interes, izaziva veću pažnju te učenje čini zanimljivijim nego drugi način rada;

· učenje i pamćenje činjenica podjednako je u igri kao i pri korištenju teksta ili izlaganja, ali je pojedinim ispitivanjima ustanovljeno da je igra ipak djelotvornija;

· naučene sadržaje djeca duže pamte i lakše primjenjuju ono što nauče u igri;

· igre simulacije pozitivno utječu na osjećaj kontrole okoline i vlastite sudbine jer učenik tako može steći dragocjeno iskustvo što na drugi način nije moguće;

· igre se mogu primijeniti s učenicima različitih uzrasta i različitih sposobnosti, ali se pokazalo da su posebno korisne za djecu koja se ne mogu iskazivati, djecu iz deprimiranih socijalnih sredina ili onu koja imaju neke druge poteškoće.“

Kad govorimo o igrama u nastavi, onda treba biti vrlo pažljiv u odabiru i namjeni igre jer svaka igra mora imati točno određenu svrhu. Hoćemo li je koristiti u početnom, središnjem ili završnom dijelu sata, za motivaciju, obradu ili ponavljanje – ovisi o našoj ideji i vrsti igre, razredu i vremenu koje nam je na raspolaganju. Primjena igre u nastavi iziskuje dodatni angažman učitelja za njenu pripremu i izvođenje, ali nastavu čini zanimljivijom i dinamičnijom te utječe na pamćenje učenika.

Primjerice, kad se obrađuju kondicionali u nastavi hrvatskoga jezika u 6. razredu, jednostavna uputa „Pokažite kako biste hodali kad biste bili mrav“, ostat će u pamćenju duže od definicije da se kondicionalima izriče mogućnost, pogodba i želja.

Iako o računalnim igricama možete pronaći podosta pisanih materijala, ovaj ćemo ih put preskočiti.

clip_image004

                                                                     http://cuc.carnet.hr/cuc2006/prezentacije/a6_vargec.pdf

Radite li u razrednoj nastavi, zgodne ideje, ali i popis literature za uspješniju nastavu možete pronaći ovdje.

Evo još nekih prijedloga za istraživanje:

Prestani raditi i odi se igraj nešto korisno, seminar iz psihologija odgoja i obrazovanja,

Kreativne lutkarske igre u nastavi,

Igre za manju djecu, prijedlozi triju mama za igru s predškolcima.

Hoćemo li se igrati s našim učenicima, odlučit ćemo sami, a hoćemo li se igrati s našom djecom, e, tu nemamo pravo glasa ni veta, igra zove i čeka se samo mene…

Jedna misao o “Igra – smisao života svakog djeteta

  1. Pingback: O čitanju i knjigama, ali i o još puno toga… | Pogled kroz prozor

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s