Kakve veze ima lampica s nastavom hrvatskog jezika?

U smišljanju načina kako osvježiti, doraditi, unaprijediti ili oživjeti vlastiti rad, svaka ideja dobro dođe. Ponekad je dovoljna i samo jedna natuknica ili riječ izrečena u pravom trenutku da nam se upali lampica. Ništa bez te lampice Štreberski osmijeh.

Neki sam dan započela s obradom pridjeva u petim razredima, a na to se nadovezao objektivni i subjektivni opis. U ovom je slučaju obična igra asocijacija pogađanja otvorenog i zatvorenog prostora učinila čuda i pokazala da je dječji um divna stvar. I da se itekako razlikuje od odraslog: od smišljanja prostora do pogađanja pri čemu ocjena iz predmeta ne igra nikakvu ulogu (zato se ni ne treba čuditi da je učenik s disleksijom i disgrafijom briljirao!).

Ponešto se o asocijacijama može pronaći i u internetskom bespuću.

· Učenici OŠ Matije Gupca iz Cernika priredili su zgodne prezentacije (i savjet kako izraditi igru asocijacija na računalu)

· kao i učenici II. OŠ Čakovec.

· Materijala ima i na Portalu za škole,

· na Forumu razredne nastave te

· na stranicama Razredne nastave.

Naravno da materijala iz, recimo, matematike ima puno više Razočarani smiješak.

No, vratimo se lampici. Ove su me stranice jako razveselile jer su na jednom mjestu zapisani savjeti za bogaćenje rječnika i izražavanja, ne samo za primjenu u radu literarne grupe, nego i u nastavi. Savjete je na jednom mjestu objedinila Tilda Raić-Ergović iz OŠ grofa Janka Draškovića J.

Kako su Ezopove basne na satu informatike dobile novo ruho, pogledajte ovdje, a kako uvježbavati gradivo o pisanju posvojnih pridjeva ovdje.

Kao primjer prerađene tuđe ideje, može poslužiti ovakva radionica za sat izražavanja:

 

Ima li života u svemiru?

Radionica se može raditi po grupama. U grupi može biti najviše 5 učenika koji će na temelju određenih pitanja probati biti što kreativniji.
I. grupa
Putovanje na Mars.
Kako bih putovao/la?
Koje su sve mogućnosti i načini putovanja? Upotrijebi maštu.
II. grupa
Život na Marsu.
Što sam tamo našao/la?
Kako mi je bilo?
III. grupa
Iskustvo s povratka.
Što nosim sa sobom?
O čemu ću pričati prijateljima?

Zaključak

Grupa mladih istraživača putovala je na Mars.
Putovali su___________________________________________________
Prošli su sazviježđa ____________________________________________

Na Marsu su živjeli godinu dana.

Radili su______________________________________________________
Susreli su_____________________________________________________
Sa sobom su na Zemlju donijeli___________________________________

Dalje nastaviti sami …

  • ukoliko ima mogućnosti, za nagradu pogledati jednu epizodu Zvjezdanih staza Smiješak

Jedna misao o “Kakve veze ima lampica s nastavom hrvatskog jezika?

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s