Tako lijepa, tako naša :-)

Bez obzira kakve osjećaje imate prema svojoj domovini, vjerujem da vam se sviđa slogan iz televizijske reklame. Više sam puta pisala o utjecaju reklama na naše ponašanje, a ovaj je primjer baš kao naručen za promišljanje o sadržajima reklame. Meni se sviđa jer je topao i navodi nas da osjećamo ponos što živimo u zemlji prepunoj prirodnih ljepota. Ipak, tek na licu mjesta ta će nas ljepota ostaviti bez daha.

Putujući autobusom na maturalac i natrag, uživala sam u prekrasnim krajolicima i slikama „baš kao s razglednice“.

Skradin i Skradinski buk

Omiš

 

Priroda nas često ostavlja bez daha, male u spoznaji kratkoće vlastitog bivanja nasuprot trajanja svega oko nas. Posebno me oduševio Omiš, kraj neustrašivih i lukavih gusara koji su živjeli u suživotu s prirodom oko sebe, koristeći prednosti svog smještaja. Visoke planine, kanjon rijeke Cetine, otvoreno more, stoljeća upisana u kamena zdanja…

Dolina rijeke Neretve

Potpuno drugačiji krajolik je dolina rijeke Neretve, vodeni kanali nastali ljudskom intervencijom u prirodi, napravljeni iz slične potrebe – za preživljavanjem. Vožnja kanalima turista – namjernika opušta i smiruje. Stanovnicima je ona nešto posve drugo.  Sjećate li se dokumentarnog filma Obrada Gluščevića Ljudi sa Neretve iz 1966. godine koji je posveta je rijeci Neretvi?

Priznajem da je izlet u dolinu Neretve bio moja želja upravo zbog spomenutog filma.

 

I za kraj, slučajne sličice iz Makarske…

Sličice iz Makarske

Komentiraj

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.